نکات کلیدی در سیستم های همکاری در فروش
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

به کارگیری اینفلونسرها یا افراد تاثیر گذار بر روی خریدار تاثیر بهتری دارد

افراد تاثیر گذار برای مشتریان شما جذابیت بیشتر دارند. هیچ وقت یک اینفلونسر نمی تواند یک بازاریاب خوب باشد اما تاثیری که بر روی نظر دنبال کنندگان خود دارد، اثبات شده است. لذا استفاده از وی در سیستم مشارکت در فروش موجب درآمدزایی می شود.

در خصوص قانون GDPR یا جمع آوری اطلاعات شخصی افراد مطالعه کنید

این قانون که در سال 2018 تصویب شد، مربوط به افراد مقیم در کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد و طی مفاد آن اعلام شده است که هرگونه درج و اطلاع رسانی اطلاعات خصوصی کاربران تنها با اجازه آنها انجام می شود لذا بازاریاب ها نمی توانند این گونه اطلاعات را بدون اجازه خریدار مورد استفاده قرار دهند. در ادامه این قانون، تبصره های دستورالعمل FTC بیان می کند که لازم است مصرف کنندگان از موضوع دریافت کمیسیون در صورت خرید، مطلع باشند.

سعی کنید با هوش عمل کنید

همواره تولیدکنندگان و فروشندگانی که سود آنان از فعالیت بازاریاب ها تامین می شود، وابستگی زیادی به بازاریاب ها ایجاد می شود. در این وضعیت بازاریاب در سیستم همکاری در فروش می تواند درخواست سود بیشتر به ازای روش های نوین ارائه دهد. عموما فروشنده و بازاریاب از متدهایی بر اساس CPA، CPL، یا CPC، برای پرداخت سود استفاده می کنند اما بازاریاب می توان روش های دیگر نیز ارائه دهد.

روش های فعالیت در سیستم های همکاری در فروش

صرف زمان و انرژی بر روی محصولاتی که به آنها آشنا هستید

در سیستم همکاری در فروش ، موفقیت بازاریابی به جلب اعتماد کاربران وابسته است. اگر بازاریاب در این مورد درست عمل نکند و راهنمایی نادرست انجام دهد، خریدار اعتماد خود را از دست می دهد. در نظر داشته باشید در پروسه بازاریابی هیچ گاه یک محصول را مستقیم پیشنهاد ندهید. لازم است تا شما مزایا و فواید محصولات را عنوان کنید و انتخاب را برای مشتری خود آزاد بگذارید.

استفاده از چندین محصول در پروسه تبلیغ

سعی کنید در زمان تبلیغ از چندین محصول استفاده کنید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود. در مصداق این جمله باید عنوان کرد که تلاش کنید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

تحلیل نرخ رشد و بهینه سازی وب سایت

تصور کنید که وب سایت شما در هر ماه 1000 بازدید کننده داشته باشد. از این بین 2 درصد مجدد به سایت شما رجوع می کنند. حال قصد دارید این نرخ را دو برابر کنید لذا لازم است تا جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید تا بازخورد بهتری کسب کنید. 

تحلیل ترافیک سایت و بررسیی رفتار مشتری

در سیستم همکاری درفروش لازم است تا رفتار کاربران و خریداران را بررسی کنید. اطلاعاتی همچون اینکه بازدیدکننده از چه موقعیتی بوده و وضعیت جمعیت شناختی آن جغرافیا چگونه بوده است، برای استراتژی های آینده شما مفید است. Google Analytics ابزاری است که به وسیله آن می توانید اطلاعاتی نظیر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی  و …. از بازدیدکنندگان سایت خود به دست آورید.

معرفی چند کسب و کار که از طریق بازاریابی وابسته فعالیت می کنند

معرفی چند کسب و کار آنلاین که از طریق همکاری در فروش فعالیت می کنند

باید در نظر داشت که مبحث همکاری در فروش تنها به فروشگاه های آنلاین محدود نمی شود و هر کسب و کاری می تواند از این تکنیک ها برای رشد و دیده شدن استفاده کند. در ادامه برخی از این کسب و کارها معرفی شده اند:

شرکت های ارائه دهنده هاست

شرکت های بسیاری در ایران از طریق بحث همکاری در فروش معروف شده اند برای نمونه می توان به میهن وب هاست و میزبان فا اشاره کرد. این شرکت ها به ازای پرداخت سود فروش از هاست و فضای میزبانی، دارای مشتریانی بسیاری هستند. 

 سایت هایی که خدمات کوتاه کننده لینک ارائه می دهند

Opizo  و UploadBoyدو شرکت برتر در زمینه ارائه لینک های کوتاه هستند که اعتبار خود را از طریق معرفی دیگران به دست آورده اند. در ایران نیز سه سایت اسنپ، پسی و الوپی  با ارائه کد انحصاری به کاربران خود، برای معرفی به دیگران، معروف شدند. با استفاده از این کدها، کاربر می تواند از امکانات جابه جایی رایگان استفاده کند، همچنین یک منبع درآمد نیز داشته باشد.

در حال حاضر استارتاپ ها از این روش برای برای دیده شدن استفاده می کنند و پیشرفت خوبی نیز داشته اند. به طور مثال در “ایوند” یک لینک در اختیار شما قرار داده می شود که با ارائه آن به دوستان خود و خرید آنان از سایت، 6% پورسانت برای شما در نظر گرفته می شود و همچنین 4 % برای آنان در خریدشان تخفیف فعال می شود.

سایت های ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ

بسیاری از شرکت ها ارائه دهنده خدمات ایمیل همچون میلرلایت برای کاربران خود در سطوح مختلف هدایای نقدی در نظر می گیرند. سیاست این شرکت به گونه ای است که هر کاربری که سطح خود را بهبود ببخشد، اگر که از سمت شما معرفی شده باشد، برایتان 20 دلار هدیه واریز می شود.

سایت های پیش بینی

بسیاری از افراد سرشناس مخصوصا فوتبالیست ها با بعضی از سایت های پیش بینی فوتبال فعالیت میکنند. آنهالینک این سایت ها را در بیوگرافی خود ذکر نموده و به ازای ترافیک ورود به وب سایت در سود آن شریک می شوند. البته این مورد تایید شده و قانونی نمی باشد.

همکاری بین استارتاپ ها

در این نوع سیستم همکاری در فروش، ایمیلی از طریق یک استارتاپ ارسال می شود و در خصوص استارتاپ های دیگر توضیح داده می شود. در ایران، استارتاپ نوار فعالیت استارتاپ  فرانش را در ایمیل های خود اطلاع رسانی می کند و البته فرانش نیز محصولات نوار را با 30 درصد تخفیف معرفی می کند.

مزایای استفاده از سیستم های همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش یک متد در بازاریابی است که موجب افزایش سود رسانی می شود. راه اندازی این سیستم در کسب و کارها هزینه ندارد اما تاثیرات زیادی در بازدهی خواهد داشت. مزایای استفاده از این استراتژی در ادامه عنوان شده است:

  • اولین مزیت این روش آن است که کاربران زیادی با کسب و کار شما آشنا می شوند و خرید انجام می دهند. حتی این امکان وجود دارد که در دراز مدت به مشتریان دائمی تبدیل شوند.
  • دومین مزیت، افزایش بازدید های وب سایت است. ترافیک سایت با سیستم همکاری در فروشگاه افزایش خواهد یافت که این مورد برای سئو بسیار مهم است و در رتبه سایت تاثیر مستقیم دارد.
  • سومین مزیت سایت، دریافت بک لینک های زیاد است. این امکان وجود دارد که شخصی به صورت ناآگاه برای معرفی سایت شما، لینک آن را در سایت خود درج کند. لذا باعث ایجاد بک لینک شده که قطعا برای سئو مهم است.
  • چهارمین مزیت سیستم همکاری در فروش این مهم می باشد که بازاریاب ها برای بررسی پنل خود ممکن است در روز بارها به آن رجوع کنند. همین امر موجب ترافیک بالا، بازگشت بازدید و افزایش نرخ بازدید موفق از سایت می شود.

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش برای کدام کسب و کارها پیشنهاد می شود؟

در فعالیت های سنتی، بازاریاب ها به عنوان همکار در فروش فعالیت می نمودند و به ازای میزان فاکتور دریافتی، پورسانت به آنها پرداخت می شد. در کسب و کار آنلاین، هر فعالیتی که محصول و خدمات ارائه دهد، می تواند از این پلتفرم استفاده کند. هیچ تفاوتی ندارد که سیستم شما بزرگ یا کوچک باشد، به وسیله این استراتژی شما همواره می توانید سود ببرید.

در نظر داشته باشید اگر کسب و کار کوچکی دارید و می بایست هزینه زیادی به بازاریاب ها پرداخت کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد. زیرا در دراز مدت شما مشتریان ثابت بیشتری خواهید داشت که سود را تضمین می کنند. عموما کسب و کارهایی که در زمینه محصولات دیجیتالی؛ سرویس های میزبانی و …فعالیت می کنند، بیشتر نیاز به همکاری در فروش دارند تا در دنیای پر رقابت امروز، شناخته شوند.

درج لندینگ پیج حرفه ای، استفاده از چند محصول برای تبلیغ و استفاده از تبلیغات کلیکی از جمله مواردی هستند که در بحث بازاریابی بسیار مهم می باشند.

نحوه ساخت سیستم همکاری در فروش

به صورت کلی راه اندازی سیستم همکاری در فروش بر عهده یک برنامه نویس است. اگر قصد دارید این مورد را برای موبایل خود راه اندازی کنید، لازم است تا از برنامه نویس موبایل کمک بگیرید. سیستم های مدیریت محتوایی همچون وردپرس، امروزه پلاگین های خاصی برای راه اندازی این سیستم دارند که Affiliate WP و Yith Woocommerce Affiliates دو مورد پر کاربرد هستند.

کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

اگر قصد درآمد زایی از طریق سیستم همکاری در فروش را دارید، لازم است تا در گام اول یک وب سایت اینترنتی داشته باشید. برای طراحی سایت خود می توانید از دوره طراحی سایت دیجی کالا استفاده کنید. سپس می بایست محصولاتی که طرفداران زیادی دارد را لیست کنید. در گام بعدی، باید در خصوص محصولات خود، محتوای عالی و تخصصی در سایت قرار دهید. این محتوا از هر لحاظ می بایست جامع باشد و به صورت یونیک تولید شود. با این روش ترافیک ورودی به سایت شما افزایش خواهد داشت. در طی مقالات می توانید از محصولات خود برای معرفی استفاده کنید. با درج هر کدام از لینک ها با توجه به مطلب درج شده در سایت، کاربر ترغیب می شود تا بر روی محصول شما کلیک نموده و آنها را تهیه کند.

این راهکار کمی زمانبر است؛ لازم است تا شما کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده و بر اساس آن محتوا تولید کنید. در این راستا می توانید با سایت هایی که در حوزه فعالیت شما، کار می کنند وارد مذاکره شده و لینک سایت خود را در ازای پرداخت مبلغی در سایت آنان قرار دهید. همکاری در فروش فایل یکی از پر رونق ترین کسب و کارها در این زمینه است زیرا محصولات زیادی برای ارائه  وجود دارند. برای این مورد تلاش کنید که یک سایت از خود داشته و بر روی آن فعالیت کنید.

امروزه بسیاری از سایت ها همچون بازار وب در حال فعالیت هستند که برای ارائه محصولات آموزشی و دانلودی با شما همکاری می کنند. شما می توانید محصول خود را تولید نموده و در سایت آنها پس از عضویت، آپلود کنید، تا پس از فروش، سهم شما از این همکاری واریز شود. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با عضویت در این سایت ها و بازاریابی برای محصولات دیگران، پورسانت خود را دریافت کنید.

در این سایت 10 درصد پورسانت، از فروش محصولات به سایت پرداخت می شود و در صورتیکه قصد بازاریابی محصولات دیگران را دارید بین 5 تا 100 درصد برایتان پورسانت در نظر گرفته می شود. امروزه بازاریاب ها از طریق فضای مجازی همچون اینستاگرام، واتساپ، تلگرام به راحتی می توانند جذب مشتری داشته باشند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست